en annan sida logo
Meny
  • Hem
  • Tips
  • Instagram
  • Idéer
  • Digital nomad
  • Samarbeten
  • Kändisar
  • Bloggen
  • Om
  • Kontakt
Meny

Allt du behöver veta om Reels på Instagram

Postat 8 maj 2024 av Mia

Om det är en sak som inte kan sägas tillräckligt så är det: börja skapa Reels! (och ja, det kommer från mig) Tro mig, jag hoppar inte av upphetsning varje gång Tom kommer på en annan Reels-idé, men jag måste erkänna att de är det bästa sättet att utöka sin organiska räckvidd och få sitt innehåll framför nya, potentiella följare!

Du kanske undrar, ”vad är så speciellt med Instagram Reels?”, ”hur kan du använda dem?”, och vad vi tycker om dem. Tja, tur för dig är det precis vad jag kommer att prata om i det här blogginlägget!

Vad är Instagram Reels?

Som ett svar på TikToks ökande popularitet lanserade Instagram 2020 sin nya funktion, Reels, som tog världen med storm. Appen erbjöd något som Instagram förlorat under åren; viralitet! TikTok-algoritmen gav vem som helst möjligheten att bli viral, oavsett om de hade 1 miljon följare eller 10 följare. Räckvidden, plus tillväxten som människor upplevde på TikTok, var spännande och beroendeframkallande, så Instagram var tvungen att öka sitt engagemang – och det gjorde de verkligen!

Reels introducerades och Insta-användare fick ett nytt sätt att få exponering och räckvidd som inte hade varit tillgängligt sedan de första åren av Instagram. Med hjälp av Reels kan du nu skapa flerklippsvideor genom att använda ljud, olika effekter och olika verktyg för att göra dem kreativa och tilltalande.

De kan delas med dina följare genom att ladda upp dem till ditt flöde. Om ditt konto är offentligt kan de till och med visas på utforskarsidan, som har ett dedikerat nytt utrymme för att visa upp populära Reels!

Varför du bör skapa Reels

Vi började använda Reels så fort de kom ut och sedan dess har vi konsekvent skapat nytt Reels-innehåll (med andra ord har Tom lyckats övertyga eller snarare tvinga mig att skapa Reels.

Instagram pumpar ut högkvalitativt Reels-innehåll, vilket gör det till den perfekta chansen för din marknadspublik att hitta och följa dig. Och nej – Reels är inte bara för TikTok-älskande millennials. Även om Instagram Reels kan vara extra tilltalande för den yngre publiken, så underskatta inte kraften i dessa korta videor. Oavsett ålder kan Reels enkelt fånga tittarnas uppmärksamhet och hjälpa dig att snabbt förmedla budskapet du skickar ut. Dess korta format gör den lättsmält och mycket beroendeframkallande. Jag är säker på att det har funnits ett ögonblick då du har öppnat Reels eller TikTok och det slutade med att du tittade på dem i timmar i sträck.

Reels är ett roligt och kreativt sätt att skapa innehåll som inte tar mycket tid. Med rätt idéer får vi en otrolig räckvidd och engagemang, vilket möjliggör en oöverträffad tillväxt!

Under det senaste året växte vi rejält och många av dessa nya följare kom från Reels. Vissa av våra Reels får mer organisk räckvidd än vad vi faktiskt har följare, vilket är ganska så fantastiskt!

Våra bästa tips för att komma igång med Instagram Reels

När vi först började publicera Reels hade vi ingen aning om vad vi gjorde och ingen aning om vad som fungerade. Men som med i stort sett allt i sociala medier-världen behöver du bara prova! Med tiden kommer du att lära dig och förbättra dig. En sak vi kan garantera är att om du skapar 100 Reels under nästa år kommer du att lära dig vad som fungerar, du kommer att utveckla nya färdigheter och din publik kommer att växa!

För att hjälpa dig komma igång vill jag dela med mig av mina 8 bästa tips för dina Reels:

  1. Tänk på vilket värde du kan ge din publik genom att använda Reels: Även om Reels är tänkta att vara roliga, bör de också ge ett värde till din publik. Det kan vara lärorikt, motiverande eller underhållande men dina tittare måste få ut något av det.
  2. Använd gammalt innehåll för att komma igång: Om du inte är säker på var du ska börja, återanvänd en del innehåll som du redan har skapat. Kanske några korta filmer från förra sommaren? Några minnen från din förra semester? Gå igenom din kamera och kolla om det finns något du kan använda dig av.
  3. Återanvänd innehåll du har skapat för TikTok: Många av trenderna inom musik och teman från TikTok har tagit sig till Instagram Reels så varför inte lägga upp innehållet du redan har skapat för TikTok på Instagram också! Se bara till att din video inte har TikTok-vattenstämpeln – det kommer att minska dina chanser att gå viralt eftersom Instagram upptäcker dem.
  4. Använd hela utbudet av verktyg för att bli virala: Förutom att publicera dina Reels till ditt flöde och utforska sidan bör du dela dem till Stories, använda relaterade hashtags och tagga lämpliga konton, använda populärmusik och följa aktuella trender. Fortsätt att göra fler Reels, eller till och med leka med att skapa nya versioner av dina befintliga Reels genom att använda samma ljud eller stil.
  5. Håll dig genuin: Du behöver inte vara perfekt hela tiden, visa att du är mänsklig genom att dela bakom kulisserna, instruktioner och annat autentiskt innehåll. Att upprätthålla en god nivå av autenticitet kommer att leda till högt engagemang.
  6. Gör en plan: Reels kräver lite mer kreativ input, tid och organisering och ibland lönar det sig att ha en strategi på plats. Samla några idéer, titta på andra Reels och gör det till ditt! Det finns oändliga möjligheter, du behöver bara göra en plan för vad du vill visa eller förmedla med dina Reels.
  7. Skapa så mycket innehåll som möjligt: ​​Ju mer du postar desto bättre kommer du att bli och desto mer kommer du att växa. Vi försöker lägga upp minst 3 Reels varje vecka!
  8. Ha kul med det: Du behöver inte vara perfekt. Du kan bokstavligt talat skapa vad du vill och redigera det med din mobil. Om du tror att du har skapat något roligt, underhållande, coolt – posta det bara!

Och det var allt för detta blogginlägg!

Det är inte konstigt varför Reels har helt tagit över Instagram och blivit det bästa sättet att nå en bredare publik. De erbjuder en enorm möjlighet för dig att gå viralt och öka din varumärkesmedvetenhet. Det är också ett fantastiskt kreativt sätt som är mer lättsam och roligare än andra former av innehåll!

Nu vet du att vi älskar Reels, men hur är det med dig – vad tycker du om Instagrams Reels funktion? Använder du det redan? Kommentera gärna nedan.

Xxx Mia

2 svar på ”Allt du behöver veta om Reels på Instagram”

  1. Bengt Nordström skriver:
    8 november 2024 kl. 10:26

    Vad betyder xx mn eller xx tn i ett reel ?

    Svara
    1. Susanne skriver:
      8 november 2024 kl. 10:42

      På Instagram används ”mn” och ”tn” som förkortningar för att visa antalet visningar, gilla-markeringar eller följare i tusental och miljoner:

      ”tn” betyder tusen (1000). Om en reel har exempelvis ”15 tn” visningar betyder det 15 000 visningar.
      ”mn” betyder miljon (1 000 000). Om en reel visar ”3 mn” betyder det att den har 3 000 000 visningar.
      Det är ett sätt för Instagram att förkorta stora tal och göra dem lättare att läsa direkt på skärmen.

      Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Senaste inläggen

  • Renoveringstrender: Så skapar du ett smart och stilrent hem
  • Vad är en Swiftie?
  • Messiah Hallberg
  • Måns Zelmerlöw
  • Sanna Dollan
  • Sigge Eklund
  • Malin Olsson
  • Oliver Ingrosso
  • Camilla Läckberg
  • Lance Hedman Graaf
  • Jessica Almenäs
  • Felix Herngren
  • Jonatan Unge
  • Daria Garipova
  • Linn Ahlborg
  • Sonja Livbom
  • Rosanna Charles
  • Maja Nilsson Lindelöf
  • Sanna Guidetti
  • Lucas Simonsson
  • Satu Nordling Gonzalez
  • Mia Parnevik
  • Janni Delér
  • Sanne Alexandra
  • Molly Rustas

Senaste kommentarer

  1. Greta om Svenska influencers
  2. Susanne om Allt du behöver veta om Reels på Instagram
  3. Bengt Nordström om Allt du behöver veta om Reels på Instagram
  4. Johannes om Livet som en digital nomad 2025
  5. Amalia om Din mentala hälsa spelar roll

Kategorier

  • Blogg
  • Digital nomad
  • Idéer
  • Influencer
  • Instagram
  • Kändisar
  • Samarbeten
  • Tips

Etiketter

Appar Arbeta online Arbetsplats Blogg Böcker Digital nomad Distansarbete Entreprenör Facebook Foto Följare Företag Gemenskap Giveaways Hashtags Hälsa Influencer Inkomst Inlägg Instagram Kontor Kändis Likes Mål Nätverk Pinterest Planering Produkter Reels Relationer Resa Samarbeten SEO Shoutout Skvaller Sociala medier Stories Story takeovers TikTok Varumärken Video Viral Välbefinnande

Sidor

  • Hem
  • Om
  • Integritetspolicy
  • Cookiepolicy
  • Kontakt

Senaste inläggen

  • Renoveringstrender: Så skapar du ett smart och stilrent hem
  • Vad är en Swiftie?
  • Messiah Hallberg
  • Måns Zelmerlöw
  • Sanna Dollan

Senaste kommentarer

  • Greta om Svenska influencers
  • Susanne om Allt du behöver veta om Reels på Instagram
  • Bengt Nordström om Allt du behöver veta om Reels på Instagram
  • Johannes om Livet som en digital nomad 2025
  • Amalia om Din mentala hälsa spelar roll
Copyright © enannansida.se
Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och upprepade besök. Genom att klicka på "Acceptera alla" samtycker du till användningen av ALLA cookies. Du kan dock besöka "Cookieinställningar" för att ge ett kontrollerat samtycke.
Cookie-inställningarAcceptera alla
Hantera samtycke

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid aktiverad
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SPARA OCH ACCEPTERA